Cum au castigat alegerile retelele sociale
Sigur, subiectul a fost dezbatut si continua inca sa fie o tema de dezbatere, pentru ca mobilizarea pe retelele sociale chiar in ziua alegerilor va ramane in istoria Facebook Romania si cu siguranta va fi tematica de studiu.
Mobilizarea pe Facebook ca urmare a promovarii evenimentelor din ziua alegerilor a reusit sa scoata din casa doua milioane de alegatori nedecisi. Acestia au rasturnat situatia rezultatelor finale. Cum au reusit?
In Romania, numarul utilizatorilor de Facebook este de 7 milioane, persoanele cu varste cuprinse intre 25-34 de ani (30,2% din total) detin suprematia la capitolul accesarii cu frecventa ridicata a Facebook, potrivit facebrands.ro.
Pe locurile urmatoare se situeaza persoanele cu varste intre 18-24 de ani (28,1%) si cele intre 35 si 44 de ani (17,1%).
Ziua in care 18 milioane de romani si-au ales presedintele a fost marcata de reteaua de socializare Facebook.
Peste 100.000 de utilizatori romani au dat share pana la ora 08.00 dimineata la aplicatia care indeamna la vot si ofera informatii despre alegeri: “Ziua alegerilor prezidentiale. Posteaza ca votezi in turul al II-lea al alegerilor prezidentiale si afla unde poti vota”.
Aproximativ 50% din electorat s-a decis intre cele două tururi si in ziua votului. Intre turul I si turul II, Iohannis a adunat peste 3 milioane de voturi. Rezultate care se datoreaza si retelei Facebook.
O alta premiera a fost prezenta tinerilor la vot, cea mai mare de dupa 1989. ”58% dintre tineri au votat, este cel mai mare procent inregistrat vreodata, a precizat șeful institutului de sondare a opiniei publice IRES, Vasile Dancu.
Daca ne uitam peste datele facebrands.ro, populatia cu varsta cuprinsa intre 18-25 de ani si 25-34 de ani reprezintă peste 57% din utilizatorii de Facebook.
Tu ce zici de asta? Lasa un comentariu
Cautare
Categorii
- Campanii Marketing Experiential (26)
- Interviuri (2)
- Studii Marketing Experiential (4)
- Uncategorized (129)