Cum sa determini generatia Y sa iti cumpere produsele

Jun 10, 2013 Autor:     1 comentariu     Categoria: Uncategorized

In primul rand, sa definim cine este generatia Y. Sunt tinerii nascuti intre anii 1985 – 1995, care au acum intre 18 – 28 de ani, dependenti de retelele sociale si mai ales de Internet. Si de ce „y”? Iata un raspuns interesant. Sunt “Young” si au mereu pe buze clasica intrebare „WHY?”. Pentru ei, nu mai este valabil „merge si asa”.

Este generatia pe care vi-o doriti aproape de produsele voastre. Sunt tinerii care schimba cateva medii de comunicare intr-o ora si carora trebuie sa le captati atentia si sa le transmiteti mesajul, exact in momentul in care ei acceseaza o anumita retea. Li se mai spune si “digital natives”, de aceea, cel mai potrivit mediu de comunicare cu ei este on line. Nu sunt loiali brandurilor, cum nu sunt nici institutiilor. Pentru ei, blogurile, prietenii sunt sursele de incredere pentru a se informa despre produse voastre.
Generatia Y cauta in mod activ noutatea, pentru ca se plictiseste repede. De aceea, poate este si mai usor de convins sa incerce inovatiile. Mesajul de marketing este recomandat sa fie transmis intr-un mod diferit. Trebuie pornit de la ideea ca tinerii resping ierarhiile rigide. La fel se poarta si cu mesajele care promoveaza lucrurile cool, pentru ca doresc sa descopere singuri daca sunt adevarate. Astfel, este necesar ca marketingul sa faca trecerea de la comunicarea in masa la cea de nisa.

Intr-o scrisoare, iata ce spune un tanar din generatia Y despre stilul lui de viata, modul in care isi face cumparaturile:  :)

„Ca un consumator 23 de ani, pot sa va spun un lucru: atentia mea este scurta, cererile mele sunt mari si achizitiile diverse. Traiesc intr-o perioada in care retelele sociale, sloganurile si chiar si pantofii sport de la Nike pot fi personalizati stilului meu de viata.

Eu reprezint generația Y sau Millennials, asa cum suntem deseori numiti. Parem nestatornici, capriciosi, limitati si rasfatati de oamenii din marketing. Afirmam tocmai contrariul.

Stilul nostru de viata si obiceiurile de cumparare vor schimba strategiile de promovare ale producatorilor, ale retailerilor. Vom determina o revenire a industriei de retail, fie ca este vorba despre marile magazine sau cele de proximitate, de la coltul strazii. Credem ca suntem chiar responsabili pentru revenirea economiei. :)

O spunem fara menajamente: daca nu va pliati pe noile reguli de marketing, pentru generatia Y, sau refuzati sa intelegeti caracteristicile care ne fac unici, magazinele voastre nu vor vedea anul 2020.

Suntem cei care le recomandam parintilor nostri, Baby Boomers, ce sa cumpere. In timp ce noi cumparam de aproximativ 150 de dolari anual, parintii nostru, Baby Boomers, achizitioneaza produse de inca 50 de miliarde de dolari, influentati de noi.

Cautam continuu produse care exprima individualitatea noastra. In doar un deceniu, am influentat productia de laptop-uri colorate si de accesorii pentru telefoanele mobile. Inseamna ceva, nu-i asa?

Stim

Suntem importanti. Suntem rasfatati. Suntem pasionati. Suntem talentati. Serviciile excelente si produsele de calitate sunt importante, insa le alegem pe cele speciale, care ne atrag.

Pentru multi comercianti, generatia Y inseamna niste straini care traiesc intr-un mod confuz. Singurul lucru sigur despre noi este imprevizibilitatea noastra. Personalitatea noastra si modelele pe care le urmam la cumparaturi sunt foarte diferite de ceea ce a fost anterior de generatia X. Ne pare rau, nu avem nimic in comun cu fratii nostri mai in varsta”.

Caracteristicile generatiei Y
Este formata din tineri nascuti intre 1985 – 1995
Isi fac cumparaturile in general din mall-uri
Fac parte, in cea mai mare parte, din familii formate dintr-un singur membru
Cer parerea parintilor atunci cand doresc sa cumpere un produs
Sunt foarte apropiati de parinti, fiind cei care ii finanteaza
Retelele sociale reprezinta un stil de viata si ii definesc
Cauta pe Internet (bloguri, forumuri) informatii despre produse, caracteristici, compara preturi
Cred in companiile care sustin cauze bune
Doresc mereu produse premium
Le place sa fie trendy si la punct cu evenimentele culturale
Marketingul pentru generatia Y
Produsele si serviciile pliate pe individualitatea lorTotusi, trebuie sa poate fi impartasite si cu parintii lor, Baby Boomer. Branduri cum ar fi Gap sau Nordstrom au reusit cu succes sa ofere produse pe care ambele generatii le gasesc atragatoare. Un alt motiv pentru care aceste branduri au atat de mult succes este ambientul din magazine, preferat de generatia Y.
Un numar redus de reclame pe TV Trebuie transmise mesaje amuzante sau emotionale prin guerilla marketing, spoturi virale si social media marketing in primul rand, apoi completate cu publicitatea traditionala pe TV.Un alt sfat: generatia Y se orinteaza spre recomandarile venite din partea celorlalti, culese de pe retelele sociale.
Propune o noua modalitate de a o acorda promotii. In cazul in care magazinul este intr-un loc in care noi tinerii isi petrec majoritatea timpului (mall-uri, sali de concerte, parcuri, sali de cinema), includeti aceste spatii in strategia de promovare. Luati in considerare promotiile incrucisate intre magazinele voastre si aceste locuri.

 

1 comentariu + Adauga comentariu

Tu ce zici de asta? Lasa un comentariu

XHTML: Poti folosi urmatoarele tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

descopera

  • Experienta Pastel

Cautare