De ce isi face Richard Branson intotdeauna timp pentru Social Media?
Sir Richard Branson nu si-a luat niciodata prea mult timp sa faca tranzitii in afacerile sale. Din 1970, a cladit un imperiu compus din peste 300 de companii, care activeaza in 30 de tari, in diverse industrii precum: muzica, turism, sanatate si altele. Cu mult inainte sa fie comercializate plimbarile in spatiu, Virgin Galactic deja vinde bilete cu 200.000$ bucata.
Branson n-a intarziat nici in a-si gasi un stil personal pentru retelele de socializare. In timp ce multe bloguri ale diverselor companii folosesc un limbaj greoi, foarte rigid, The Virgin Group are un blog scris in stilul prietenos al lui Branson. Multi cititori il lectureaza in fiecare zi, ca pe un jurnal.
“Mi-am petrecut un weekend extraordinar de productiv cu Ted Turner la spectaculoasa lui ferma din Montana, aproape neatinsa de civilizatie” – asa incepe un post de pe blogul sau.
________________________________________
Profilele de Twitter, Facebook si Google+ ale lui Branson sunt personale si extrem de active. Multe dintre informatiile pe care le posteaza au legatura cu eforturile sale filantropice, iar alteori posteaza doar idei sau ganduri.
“M-am adapostit cu familia si prietenii in timpul unei furtune tropicale si mi-am dat seama de ceea ce conteaza cu adevarat in viata”, a scris pe Twitter Branson dupa ce proprietatea de pe insula sa privata a fost distrusa luna trecuta.
L-am intrebat despre cum foloseste social media atat el, cat si Virgin, ca si companie.
________________________________________
Intrebari si Raspunsuri cu Richard Branson
Cand ai inceput sa folosesti social media si cum s-a schimbat felul in care o folosesti de atunci?
Virgin este un brand care se bazeaza mult pe conversatie. Ne place sa vorbim cu clientii nostri ca sa ne dam seama despre cum merg lucrurile, astfel incat sa le imbunatatim. Asadar, pentru noi, a folosi social media este ceva natural. Am inceput sa fim activi in 2008, in primul rand pentru ca utilizatorii Virgin America sunt activi online (baza aeriana se afla in Silicon Valley) si pentru ca si-au manifestat dorinta ca Virgin America sa fie accesata pe internet. Dar social media este mai mult decat o afacere. Folosesc social media ca sa transmit mesaje pentru diferite cauze si campanii filantropice care sunt importante pentru mine si Virgin Unite (o fundatie non-profit a Grupului Virgin). Si campaniile noastre folosesc social media. Spre exemplu, targul Virgin America numit #flufwdgiveback de pe Twitter a atras multe donatii in scopuri caritabile educationale, intr-o perioada foarte scurta de timp.
De ce este important ca presedintele unei companii sa aiba o prezenta activa independenta in social media?
Este foarte important pentru ca sunt multe companii sub umbrela Virgin si care, desi se ocupa cu lucruri diferite, au un focus comun – filantropia. Petrec mult timp cu Virgin Unite si am vazut cum social media poate sa raspandeasca awareness in scopuri caritabile. De asemenea, imi da posibilitatea sa impart lectiile pe care le-am invatat in afaceri, pentru ca oamenii sunt intotdeauna dornici sa gaseasca metode mai bune in ceea ce fac.
“Nu este atat de greu sa demarezi actiuni pe social media si este distractiv sa impartasesti cu ceilalti ceea ce faci si in compania cui esti”.
Tii un blog pe site-ul Grupului Virgin. Ce te-a inspirat sa faci asta?
Prima mea afacere a fost o revista studenteasca, asa ca am simtit ca este corect sa folosesc blogul pentru a impartasi din experienta mea antreprenoriala si sa povestesc intamplarile mele celorlalti, atat experientele din zona de profit, cat si cea din zona non-profit. Exista multi antreprenori care sunt in cautare de idei noi si de schimb de experienta, iar blogul de pe virgin.com este un loc ideal pentru un astfel de schimb.
Care este cel mai interesant moment prin intermediul Twitter pe care l-ai avut?
Am realizat pentru prima oara ca Twitter ne ajuta sa schimbam felul in care comunicam, inca din anul 2008, cand am oferit un interviu via Twitter lui L.A. Times la 10.600 de metri inaltime, de la bordul primului zbor Virgin America, dotat cu conexiune Wi-Fi. La momentul respectiv, am considerat ca poti avea orice tip de schimb in 140 de caractere sau chiar mai putin, oriunde te-ai afla in lume. Asta m-a facut sa realizez cat de mult s-au schimbat caile de comunicare, dar si mesajele.
Esti foarte ocupat, cum ai timp sa mai postezi si pe site-urile de social media?
Nu este chiar asa de greu si este distractiv sa postez ce fac si cu cine sunt – chiar daca sunt in camera de intalniri Carbon War, la Grand Prix cu Rihanna, la o raita prin Virgin Galactic impreuna cu astronauti sau la o strangere de fonduri pentru Maratonul Londrei – este la fel de distractiv sa aflu ce gandesc despre asta oamenii din retea. Social media, in general, prin comentariile de pe Facebook sau Twitter, imi da posibilitatea sa aflu ce cred oamenii despre branduri – lucrurile pozitive, dar si nemultumirile. Este important sa ai timp sa asculti.
Cum a folosit grupul Virgin si companiile sale avantajele social media din punct de vedere intern?
Liniile aeriene folosesc social media din plin, iar angajatii sunt trainuiti cum sa foloseasca cel mai bine aceasta cale de comunicare. Am descoperit ca oamenii sunt mai inclinati sa scrie pe Twitter despre problemele intalnite in timpul serviciului, decat sa le impartaseasca sefilor sau colegilor. De asemenea angajatii exploreaza platforme interne de socializare, precum Chatter sau Yammer – sunt atat de multe inovatii in social media, incat abia tin pasul!
Ce sfat ai da altor lideri de companii despre cum sa dezvolte prezenta social mediei?
Fii autentic si organic. Daca lucrurile sunt fortate, nu va functiona. Si cel mai important, distreaza-te!
Iata si cateva sfaturi pe care Richard Branson le da antreprenorilor:
Tu ce zici de asta? Lasa un comentariu
Cautare
Categorii
- Campanii Marketing Experiential (26)
- Interviuri (2)
- Studii Marketing Experiential (4)
- Uncategorized (129)