Branding Intern si Marketing Experiential – Un tur global al feedback-ului angajatilor
Multe companii au dictonul “clientul e pe primul loc”. Ei bine, lucrurile nu mai stau chiar așa, iar în ultima vreme, din ce în ce mai multe adaugă dictonului “după angajați”.
S-a demonstrat că, pentru a putea inspira clienții, companiile trebuie mai întâi să își inspire proprii oameni – să înțeleagă și să creadă în produsele și brandurile pe care le reprezintă, să îmbunătățească performanțele, și, în final, să fie cei mai buni reprezentanți ai produselor pe care le vând.
Există beneficii clare atunci când ai angajați inspirați. Ți-e mai mare dragul să întâlnești angajați inspirați, cu atitudine pozitivă. Astfel, companii cu oameni ale căror atitudine este favorabilă, evident, au performanțe financiare crescute.
Conform editorialului Advertising Age, implicarea angajaților este “un instrument de marketing insuficient folosit încă”, probabil pentru că marketerilor le lipsesc informații despre ce tip de comunicare preferă angajații.
Iată că Jack Morton Worldwide și-a pus întrebarea “ce și-ar dori angajații?” și a realizat un studiu pentru a depista impactul mijloacelor de comunicare asupra acestora, efectuat în Statele Unite, Marea Britanie, Australia și China.
Ce s-a demonstrat? Pai ar fi cam aşa:
1. Angajații vor să fie implicați.
2. Angajații vor să își îmbunătățească performanțele.
3. Experiențele live sunt un instrument eficient pentru a implica angajații.
4. Experiențele live creează reprezentanți ai brandului.
Percepțiile angajaților în ceea ce privește experiențele live sunt extrem de pozitive.
Percepția angajaților asupra experiențelor live
Să participi la o experiență live:
- 84% sunt de acord că oferă mai multă informație decât alte forme de comunicare.
- 86% consideră că este mai engaging decât alte forme de comunicare.
- 86% sunt de părere că îi determină să vorbească despre companie.
- 84% sunt de acord că le influențează comportamentul și performanțele.
Experiențele live sunt un instrument eficient pentru a-i implica pe angajați
În China, experiențele live reprezintă cel mai important lucru de influențare, urmate de interacțiunea cu un coleg de muncă. În alte regiuni, experiențele live sunt urmate de interacțiunea cu șeful cel mai apropiat din punct de vedere ierarhic.
Marketingul Experiențial influențează comportamentul angajaților
De asemenea, pentru a avea un impact pozitiv evenimentele live trebuie să fie relevante și experiențiale: 83% din angajații întrebați vor să fie mai implicați în plan personal și 76% vor să fie asociați prin interesele și preocupările personale.
Experiențele live creează reprezentanți ai brandului
Experiențele live au puterea să-i inspire pe oameni să-și asume rolul de ambasadori ai brandului. 86% dintre cei întrebați spun că participarea la o experiență live i-ar influența să vorbească pozitiv despre compania pentru care lucrează și produsele acesteia.
Fenomenul de word-of-mouth al angajaților generează și mai mult “word-of-mouth”. Un studiu recent arată că organizațiile britanice cu un fenomen de word-of-mouth la nivel ridicat, cresc mai rapid decât alte companii competitoare.
Angajații pot și ar trebui să fie inspirați pentru a deveni ambasadori ai brandului pe care îl reprezintă.
Tu ce zici de asta? Lasa un comentariu
Cautare
Categorii
- Campanii Marketing Experiential (26)
- Interviuri (2)
- Studii Marketing Experiential (4)
- Uncategorized (129)